Keskiviikko 23.04.2014 klo 14:15
Svenska English
  Kirjaudu NettiKMT-palveluun
 
   
   
 
 
 
 

Levikintarkastus Oy:n toimintaperiaatteisiin kuuluu sääntöjen ja toimintatapojen avoimuus. Myös levikki- ja tutkimustietojen tilastointi sekä tiedottaminen ovat tärkeä osa yrityksen toimintaa.

   

Levikintarkastus Oy:n perustajina ja omistajina ovat lehtikustantajat, mainostajat ja mainos- ja mediatoimistot. Yhtiön tavoitteena on tuottaa puolueetonta, luotettava ja vertailukelpoista tietoa ensisijaisesti painetusta mediasta mainospäättäjille ja kustantajille.

Keskeisin tehtävä on maksullisten sanoma- ja aikakauslehtien levikkien tarkastaminen. Vuosittain levikintarkastuksia tehdään yli 400 lehdelle. Ne toteutetaan kustantajan aloitteesta ja pääsääntöisesti etätarkastuksina. Tarkastustoimintaa valvovat yhtiökokouksen valitsemat valvojat.

Toinen tärkeä toimialue on tutkimustoiminta. Yhtiö on teettänyt vuodesta 1972 lähtien lehtien lukijamääriä ja lukijakuntien rakennetta sekä vastaajien kulutuskäyttäytymistä selvittävää Kansallista Mediatutkimusta.

Levikintarkastus Oy organisoi tutkimuksen rahoituksen sekä tutkimustoimintaa kehittävän ja valvovan KMT organisaation työtä. KMT organisaatiossa ovat mukana sanomalehtien, aikakauslehtien, mainostoimistojen ja mainostajien edustajat.

Levikintarkastus- ja tutkimustoiminnan lisäksi Levikintarkastus Oy vastaa Suomen Messujärjestäjien Unionin kanssa solmitun yhteistyösopimuksen perusteella suomalaisten messutapahtumien tarkastamisesta. Levikintarkastus Oy tarkastaa vuosittain noin 100 messutapahtumaa.

 
 
Levikintarkastus Oy • Lönnrotinkatu 11 A • 00120 Helsinki • Finland • Tel: +358-9-2287 7330 • Fax +358-9-645 040 • Lisää yhteystietoja